am citit un studiu științific în care oamenii care se iubesc își împrumută fără să vrea, unul altuia, structuri mentale
și apoi continuă să funcționeze cu ele
după ce toată chimia s-a epuizat în spumiță și artificii –
când pictorul și sculptorul vorbesc despre ceea ce se numește inimă în termeni de culoare și duritatea materialului

capul țiuie de la realitatea prea tare.
dacă aș fi avut un capăt de motiv, ți-aș fi povestit că am descoperit
de ce erau fascinante povestirile scurte ale lui Borges
sau de ce e necesară întinderea narațiunii –
pentru că nu ți se spune o poveste, ci se repetă în cuvinte
tipare mentale
portiere pentru zilele proaste și mingi care ratează poarta.

doar limba în care ne-am iubit a rămas în picioare
opozabilă, solidă și aspră
ca o instituție publică din care am evadat
prin supraviețuire

alerg dimineața pe străzi scăldate în soare, ocolesc rămășițele clădrii și cânt în capul meu
cânt toate cântecele care nu-ți plac și pielea-mi tresare ca un animal ieșit din apă
atunci îmi repet în gând că există mereu cel puțin două feluri de-a vedea reflexia luminii
așa cum cercetătorii afirmă că există două feluri de memorie,
două de atenție
și cuplul emisferelor cerebrale
care trăiesc în competiție una cu cealaltă.

doar limba în care ne-am iubit a rămas în picioare
trează, complexă.
poezia e-un pistol de lipit.

