* acum că e 2016, suntem deja mai buni și mai fericiți, here it goes: nu mi-a plăcut Lolita lui Nabokov. nici concertul de Anul Nou de la Viena. aș vrea să spun că-mi pare rău, da’ nu-mi pare.

** nu-mi plac în continuare: pantofii cu vârf ascuțit, agențiile de rating, romaneleruseșticuoamenitriști, piscinele cu apă verde, scaunele pe care te așezi și simți căldura ăluia care a stat pe ele înainte, mirosul de „permanent” de la coafor, librăriile care vând lumânări și ceainice, pozele vintage, apa cu felii de castravete, metaforele cu geometrie și algebră despre iubire, în general, metaforele despre iubire. există poze vintage cu citate – metafore despre iubire. nu-mi place de mine când scriu ce nu-mi place.

*** de când mă știu, cel mai serios plan de viitor pe care l-am avut vreodată (și asta a fost demult și a fost o singură dată, vorba poetului) a fost să-mi iau o motocicletă. mai precis un cruiser, că alea de viteză sunt prea sporty pentru mine. acum că e 2016 și suntem mai buni și mai fericiți, parcă încep s-o vreau din nou. we all need a shallow dream to share and count on and be proud of.

**** anul trecut am pierdut un arătător și un deget mic. vreo 10 kg, for good. o pereche de ochelari, un inel verde și parfumul pe care îl foloseam din facultate. am uitat programat o pereche de șosete într-un sertar, peste Ocean. am luat, la schimb, un elastic de păr de pe stradă. îți dă așa o senzație de putere inutilă (și deci amețitoare) să muți lucruri insignifiante la distanțe de mii de kilometri, fără motiv. cred că-i o dovadă sinceră de încredere în legea lui Arhimede.

***** am început să citesc Despre îngeri acum nouă ani. meanwhile, am mai tot frunzărit-o. ne-am tatonat, cum s-ar zice. abia anul trecut la final am terminat, en fanfare, cu lupta lui Iacob cu îngerul.

mi-a adus aminte de un fragment din Zorba: „Pentru că se face treaba pe jumătate, că-și spun oamenii oful pe jumătate, că-s păcătoși și cinstiți pe jumătate, de-aia e lumea în starea jalnică în care e acum. Mergi până la capăt, lovește cu putere, nu-ți fie teama și vei birui. Bunului Dumnezeu îi e de o sută de ori mai scârbă de o jumătate de drac decât de un drac și jumătate”.

de fapt, am făcut o introducere foarte lungă pentru o poză de an nou cu soare. fata de mai jos are să-mplinească 33 de ani când nici nu te aștepți. nu-i nici foarte frumoasă, nici îmbrăcată, nici dezbrăcată, nici călare, nici pe jos. da’ nici jumătate de drac!

IMG-20160101-WA000

happy new 2016!

