Iubeşte, Doamne,
Căci e un an foarte prost
M-am trezit într-o dimineaţă şi soarele era roşu ca sângele
M-am trezit într-o noapte şi luna era roşie ca sângele
Am coborât în vis, am plutit în ţesătura lui ca un peşte neasemuit
realitatea era un ochi de apă, peste ea săltau picioare lucioase de ţânţari
eram animal şi eram totuşi om
îmi scoteam larve din încheieturi
încercam plângând să recit o poezie
şi aveam voce de copilaş
şi ochi faţetaţi de insectă

Iubeşte, Doamne, căci dintre toate
Tu ai mai rămas
Tristeţea umblă pe Pământ ticăind
Ca o mână metalică cu şuruburi
M-am trezit într-o dimineaţă şi nu era nimeni lângă mine
M-am trezit într-o noapte şi nici trupul meu nu mai era în aşternuturi
În vis, oamenii construiau piramide şi zgârie nori ca termitele
mulţimile lor gâlgâiau clocotitor
mergând spre moarte, cu mândrie, în numele cuvintelor
copilaşii ţipau muşcând sânii mamelor
apoi mergeau la şcoală, apoi construiau piramide şi zgârie nori
şi mergeau la război.

M-am trezit într-o dimineaţă şi capătul visului era gri
Tristeţea sfredelea Pământul ca un vierme uleios
Apoi a venit Regina Termitelor
Târându-şi burta umflată
„Aici creşte Omul Nou
A fost implantat printr-o metodă complet igienică
Iar fătul a fost obţinut prin combinaţii genetice în vitro
El va munci mai mult fără să obosească
El va fi cel mai perfect dintre toate animalele”
Capătul visului era gri şi pâlpăia
Era foarte frig
M-am trezit în mijlocul nopţii şi noaptea era gri
iar varful capului îmi ardea ca un băţ de chibrit
Atunci am început să ţip în gând

Iubeşte, Doamne,

(In love we trust
We don’t stand a chance
You don’t stand a chance)

Mintea mea se întinde din vis după o dragoste
ca o salvare.

