gasiti aici subiectele date la limba si literatura romana pentru clasa a opta. a opta. dupa 8 ani in care copilul invata, ce i se cere lui?

sa nu fie analfabet. sa mearga ca un catel dupa bucatelele aruncate. sa demonstreze ca bucatica X de text provine dintr-un basm (oricum, o cerinta simpla) dupa o demonstratie gata facuta la indicatii. si, cireasa de pe tort, la textul gata livrat, cu referinta la autor si titlu, cerinta „scrie numele autorului si titlul operei”. daca nu esti retardat, primesti 6 puncte. mai jos, e si subiectul care ataca latura creativa, 12 puncte. asta ca sa avem o idee despre cata valoare mai are proba creativa. da? scrieti numele si titlul operei(ugabuga)=6 puncte, faceti ceva creativ=12 puncte.

si asta nu e finalul. „compunerea” este aceeasi cerinta „mortaciune”, de pe vremea bunicii, plictoshag, se cere descrierea unui tablou din natura „cu expresii frumoase”. unde, daca te uiti la punctaj, ortografia si punctuatia sunt mai tari decat coerenta si stilul. poa’ sa scrie orice cretinatate, important e sa puna virgula. si punct.

copii de clasa a opta, de 13-14 ani. atat li se cere. sa nu fie analfabeti. nu mai exista nuante de excelenta, uniformizarea bate la usa, castraveti cat mai multi patriei. e o conjuratie uracioasa intre majoritatea profesorilor, obisnuiti ca sunt victimele sistemului si au salarii mici, parintii care-si abandoneaza copiii scolii si, bineinteles, minister, o institutie din ce in ce mai sinistra, mai plina de incompetenti decat scolile. de aceea, limitele trebuie sa fie cat mai jos, iar sus, acolo unde sunt copiii care merita remarcati si rasplatiti, criteriile sa fie cat mai difuze. cine mai are nevoie de sclipiri, cand avem o masina atat de buna de generat mediocritate?

intunecat de-a dreptul.

Anunțuri