dezbaterea a doua despre brandul de cluj a constat in doua prezentari de idei facute de trend communications si tact. a fost si patrir, dar aia a fost mai degraba un fel de wishfull thinking. s-a discutat, si, pentru prima data, primarul sorin apostu a vorbit la subiect. la subiect 🙂 in sfarsit. deci se poate.

cu liniuta:

– sorin apostu recapituleaza discutia trecuta. nu mai spune nimic despre „inima din centrul…”. e bine. si nu mai spune nici ca „stabileste” brandul. bile albe.

prezentarea sugestiei trend communications, vorbesc mihai moga si horea bogdan

– studiu facut pe focus grup plus documentare. am dubii la partea de public tinta, pentru ca publicul tinta incepe cu locuitorii din cluj si se termina cu turistii. in mintea mea, ar trebui sa fie invers. inca nu ne orientam sa vindem ceva, deocamdata vrem sa ne definim. 3 valori principale: universitar, multicultural, business friendly. business friendly cam pe ultimul loc. si aici as incepe invers.

– am o dilema cu multiculturalismul. el exista, dar cum sa-l vindem? sa vina turistul sa vada ce? fantanile cu luminite si ochi? bordurile noi? cursuri de la ubb? intreb, nu dau cu parul.

slogan: „e totul pentru mine” + romana-engleza-maghiara. din nou am dubii, cum bine a punctat un director din primarie, ca asta l-ar hormoniza pe Hans sau pe John sa vina sa sparga bani in cluj.

prezentarea tact:

– logo-urile nu mi-au placut. sloganurile au mers pe diversitate, (diversity and choice), au reluat si ei multitudinea de culori destinate diverselor evenimente tip. merge pe prezentarea afectiva, despre care nu-s convinsa ca e cea mai buna.

si acum vin chestiile bune.

– apostu a zis pentru prima data ca brandul trebuie sa vanda si sa se vanda. YES! primul pas a fost facut. o sa repetam cat mai des acest lucru. si da, e in sfarsit primul adevar: brandul trebuie sa vanda! ba chiar a amintit de ce zicea branzas, cu biznisul. deci se poate 😀

– tot apostu a fost pentru prima data moderator. a mai taiat din propunerile de liceu, a explicat ca se lucreaza doar la o baza a brandului, ca in final, produsul trebuie sa fie competitiv. si nu stiu cine i-a zis sau unde a citit, dar e foarte adevarat, brandul e, pe undeva, un loz in plic.
si, nota bene, primarul a prezentat variantele propuse pe blogurile clujenilor si a aratat ca intelege si punctul ala de vedere si n-a mai fost rigid. deci, scrieti, baieti!

– stirea e ca se primesc in continuare propuneri pentru branding, chiar facute de oameni neprofesionisti.

chestii nu asa de bune:

– nu am vazut nimic original sau catchy. avem 140si de poduri in cluj, dar n-as vrea sa compar cu budapesta. ca nu cred ca este ce.

– apoi, n-am auzit cuvinte cheie gen: forta de munca (ba da, la prezentarea trend, insa doar ca idee). n-am vazut propuneri care sa uimeasca, n-am vazut dezvoltata decat partea de emotional, clujul universitar, cald, etc. how about clujul, locul in care ti-e cel mai bine sa investesti. locul in care reusita afacerii tale e munca noastra. locul pe care noi il imbunatatim continuu ca tu sa vii sa investesti. etc. (astea nu-s sloganuri ca nu ma pricep, sunt idei). si parca as dezvolta mai mult asta in locul istoriei si a lui Blaga.

deci a fost altfel. unii si-au facut lectiile. si da, sorin apostu (sau mai degraba cineva din staff-ul lui) citeste blogurile si a inteles ce e o dezbatere. e bine! putem sa incepem sa facem exercitii gen: vom face doar licitatii corecte! vom scoate brandingul pentru cluj la licitatie pe banii de un an de jurnalul municipal! vom da autorizatii de constructii pe bune! am sarit calul? 🙂

Anunțuri