prolog: cand ai prins dupa un an doi hoti care au jefuit o banca in 90 70 de secunde si zici ca motivul a fost „teribilismul”, mie, cetateanului, mi se face frica: candva o sa vina profesionistii si o sa fure sediul politiei iar politistii nu o sa-si dea seama.

masurile:

1.cand esti politia si ridici de acasa doi cetateni cu drepturi si fara antecedente pe baza probelor adn, si zici asta cu toata mandria la televizor, mie, cetateanului, mi se face frica: cum se recolteaza probele adn in romania? de unde stim ca adn-ul din banca, cel recoltat era chiar al hotilor?!

2. cand esti politia si spui ca ai proba portretul robot facut unuia cu cagula, mie, cetateanului, mi se cam ridica parul in cap: tu imi protejezi familia si siguranta?

3. cand ministrul apararii declara ca a prins vinovatii unui furt, vinovatii, nu suspectii, nu suspectii principali, mie, cetateanului care iti platesc o bucatica infima din salariu, mi se aprinde un beculet cam ca o lumina folosita la interogarile din perioada comunista.

4. cand esti seful ipj cluj si decizi abia dupa pauza publicitara (s-a intamplat ieri, in cadrul emisiunii Clujul in realitate, Realitatea tv Cluj, moderator Raul Chis) ca tu crezi in prezumtia de nevinovatie, dupa ce i-ai facut pe baietii aia vinovati in prima jumatate, ma gandesc iar la interogatoriul comunist.

5. si cireasa de pe tort: „în plus, lipsa de rezultate a structurii locale este pusă în seama clujenilor care “nu au simţ civic”. “Au fost cetăţeni care erau în zonă şi puteau să dea un telefon la 112. Geamurile sunt de sticlă şi se vede înăuntru”, spune chestorul” ati inteles cine e de vina ca ipj cluj a prins doi copii de 21 de ani dupa un an intreg? cetatenii. aia care le platesc salariile pentru ca organul sa le protejeze familiile. nu va simtit dintr-o data mai in siguranta? nu simtiti ca ar trebui sa incepeti sa va injurati vecinii ca nu i-au gasit pe aia care v-au spart masina sau v-au furat laptopul din casa? va bazati pe politisti? Lege si ordine!

idei:

cand se intampla asa ceva, presa ar trebui sa fie prima care sa mai ostoiasca din polutiile nocturne in fata episodului 60 din csi new york ale acestor clovni care baguie aiureli.

cand se intampla asa ceva, ma intreb totusi cata valoare au probele in mintea unui sef ipj. probele. sau o sa fie ca in bancul ala: tovarase, elefantii au recunoscut ca sunt iepuri!

cand se intampla asa ceva si domnul politist nu este luat la suturi si trimis acasa sa-si faca lectiile, mie, cetateanului, mi se pare ca traiesc intr-un film prost regizat. asta e seful politiei cluj?! care ieri dimineata habar n-avea ca i-a prins pe „vinovati”, desi el e seful anchetei?! inteleg ca mustim de incompetenta, reducem posturile profesorilor si absorbim in doi ani 10% din fondurile europene destinate, dar am senzatia ca pierdem masura. e vorba de seful ipj cluj.

cred ca exista mii de politisti onesti care isi fac treaba si isi cunosc meseria ca pe buzunare. dar cand vad un individ care imi vorbeste de teste adn fara suport, si se mai si scutura pe epoleti cu mandrie, cu cea mai mare seriozitate, mie, cetateanului, mi se face o groaza crunta. nu imi vine sa rad, am trecut de limita funny. e sinistru. aici ar trebui sa fie un soc. astept sa-l vad.

