domnule presedinte al romaniei, domnilor candidati,

am senzatia ca fac parte, alaturi de alte milioane de romani, dintr-o specie pe cale de disparitie. traiesc intr-un stat care imi face rau, fizic. si asta o poate spune aproape orice roman care a incercat sa-si rezolve rapid si in litera legii vreo problema in care era implicata si vreo forma de administratie publica. dar asta nu e cea mai mare frustrare.

la alegerile din toamna, voi fi pusa din nou sa aleg intre niste non-variante, incluzandu-va aici si pe dumneavoastra, domnule presedinte in functie. a fost frumos discursul cu „mostenitorii comunismului si oglinda” la vremea lui. prea putini dintre noi au realizat ca e vero pana la sange. stau si va scriu gandindu-ma la lucrurile in care am crezut si pe care am crezut ca le veti pretui si proteja: decenta, profesionalism, competitie reala… pana la urma, tara asta, care e creatia dvs, nu ma ajuta cu nimic. m-a furat de aproape tot ce pretuiam in ultimii 3-4 ani. si ma indoiesc sincer de contracandidatii dvs. insa, votul meu de acum 4 ani era o chestie de gentlemen’s agreement. pe care l-ati incalcat.

cred ca va pare rau, domnule presedinte in functie, ca ati intervenit in presa de-a lungul vremii. cred ca nu ati avea, in acest moment, avantaj mai mare decat o mana de ziaristi de care sa nu se indoiasca nimeni. care sa scrie despre dvs asa cum considera ei. ati iesi mai bine decat laudele de serviciu sau, si mai sinistru, mucii in care va ingroapa unii.

din pacate, ati contribuit cat ati putut la disparitia acestei specii, a jurnalistului independent. direct sau indirect. si alaturi de dvs se pot aseza linistiti si restul candidatilor la functia suprema in stat. dar asta nu conteaza.

eu nu am un job stabil, si, ce ma enerveaza cel mai tare, nu am un job pe care sa-l merit. e ok. ma descurc. intre compromisul moral si cel intelectual l-am adoptat rapid pe cel mai usor suportabil. dar nici asta nu conteaza, pentru dumneavoastra, prea mult.

am muncit ca jurnalist, postura din care m-ati facut, de-a lungul vremii, diverse chestii, culminand cu tonomatul. nu asta conteaza cel mai mult. la urma urmei, is un umil „soldatel”. am scris si eu despre ce am crezut ca merita. m-am gandit la ce conteaza pentru cei care citesc.

problema e ca, in romania asta peste care va bateti cu motiuni si candidaturi, cunosc prea putini oameni fericiti de jobul lor. si mai putini cei care sa il profeseze asa cum ar merita. vedeti dvs, pana la urma, e o dilema de merit. notiunea asta pe care era cat pe ce sa o salvati. gandindu-ma la ea, v-am votat. naiv, nu?

sunt genul de om cretin care refuza statistica. si are incredere. si nu facem filosofii aici, pur si simplu adunam si scadem.

intr-o tara in care economia e asa cum e, stiu prea putini oameni care sa fie acolo unde sunt pe criteriul competentei. stiu si mai putini care sa va creada atunci cand veniti in fata oamenilor si cereti un vot pentru o romanie reformata. si aici ma refer la toti candidatii. si incerc sa fac in asa fel incat sa ne intelegem:)

degeaba ma chemati sa va votez cand nu sunteti capabil sa calmati dorinte de genul „viceguvernator al BNR” ale unui mic politruc, domnule antonescu. eu voi intelege acelasi lucru. in continuare, eu si cei pe care ii cunosc vom avea, in general, cu acceptul dumneavoastra, niste sefi cu competente zero, dar mari impresii de genialitate. congenitale pe linie politica.

pana la urma, e o problema de promovare. atata timp cat, in propriile dvs partide, ati reusit sa faceti sa dispara ideea promovarii pe baza de competenta, de ce v-am crede cand promiteti o tara reformata. m-am si saturat de cuvantul asta. reforma nu inseamna doar schimbarea unor oameni.

scriu cu constiinta faptului ca spun banalitati. mai ales pentru mii de oameni care traiesc ca mine. sperand ca, la un moment dat va fi asa de rau, incat nu veti mai vedea alta solutie decat cei care, cumva, au dovedit ca stiu meserie si au niste competente.

intelegeti? noi, astia, care ne simtim pe cale de disparitie, va putem spune exact ce masuri anti-criza sa luati in anumite domenii si sa si mearga 🙂

dar nu pe noi va bazati si nu pe noi ne cautati. va bateti, cu totii, pe aceiasi someri, indemnizati, ajutati, care nu stiu si nu vor constientiza ca votul lor costa fix cat o normalitate.

si de aia vin si zic. il votez pe ala care poate sa-mi confirme faptul ca va respecta macar unul din principiile astea de pana acum. sa zicem, competenta. este vreunul?

