poate ca suntem, de fapt, niste lasi si niste tradatori.

poate ca noi, ardelenii, suntem lentzi, creduli si prostanaci, altfel nu imi imaginez cum, in orasul universitatilor, funar a facut inmormantari de steaguri unguresti, iar azi, boc face strazi, si noi belim ochii si ii votam in continuare ca vitele.

poate ca „miticii” sunt pur si simplu mai hotzi si mai cinici, poate ca moldovenii is doar moi si lenesi rau de tot, de aia imaginile pregnante pe la ei pe acasa is astea de care zic. poate ca in general, in loc de eminescu si mihai viteazu, am luat gene de la aia care plecau capul sa nu li-l taie sabia, altfel nu-mi imaginez cum toti, in grup, il consideram inca pe nea ceashca el lider maximo.

poate ca, de fapt, ne doare in cur de aia de langa noi, si ne arde rau sa avem cat mai mult, da cat mai mult si mai marlaneste, altfel nu imi pot imagina cum s-au intamplat la rand: fenomenul pitesti, canal, daramarea bisericilor, stolnici, miile de securisti nedeconspiratzi, felul in care ne dam in gura pro sau anti orice cretin politic si-asa-mai-departe-pana-la-infinit.

poate ca, de fapt, e tzara lui „eu sunt cel mai destept iar restu’ e idiotzi”, poate ca suntem rai in esentza, poate ca tara noastra – buchetul de flori – din abecedar nu a avut niciodata nush ce bogatzii si poate suntem niste maruntzi mincinosi si grandomani, dintre care se mai ridica cate unul razletz, numai bun de urat ca e „diferit”, pentru ca ajuta doamne, dar nu stiu cum sa-mi explic istoria recenta.

poate ca nu am avut niciodata exercitziul democratziei si nici nu-l vom avea, poate ca pana la urma o sa devenim cu totii niste securisti si o sa ne turnam unii pe altzii pe unii pe altzii… si asta ar fi o relaxare, macar sa stim o treaba…

poate ca, in general, oamenilor nu le prind bine comunitatile, iar cei catziva, care se gandesc la „the greater good” au un mod mai auto-mangaietor de a-si etala egoismul.

poate ca n-ar strica sa ne mai autosuspectam din cand in cand. poate ne-am ingrozi si am fi exact opusul.

