e prima data cand il vad/aud/intreb lucruri pe liviu man, intr-o conferinta de presa larguta. am inteles de ce a fost unul dintre cei mai titrati ziaristi clujeni: e charismatic, vorbeste frumos, nicio trasatura nu-i tradeaza sentimentele, pricepe repede. multe. nu arata deloc a numele acela din doua litere din inregistrarile anexate la dosar, care vorbea in pule si cimilituri scabroase. era luminos cumva. aerisit. si prudent.

nu am inteles altceva.  din anchetele curajoase care au dat in gat mafia din cluj si directorul s-a trezit intepenit de ea, nu am auzit niciun nume in afara de toma rus. pe care il anuntase deja muresan, subalternul lui paszkany. „si altii”, a mai spus man. cand o sa-i afle, ni-i va spune. din „tridentul” care a tinut prima pagina a „gazetei”, man spune ca nu isi aminteste. sau nu stie cine au fost. oricum, bucatica aia de mafie s-a asigurat.  as fi vrut sa spuna cine. si de ce. si in ce fel.

nu am inteles nici de ce parea mirat liviu man de ostilitatea ziaristilor. la un moment dat mi s-a parut chiar ca e uimit de unele intrebari. am incercat sa mi-l imaginez in conversatiile alea inregistrate de politisti, dar nu pusca nicicum tipul de costum cu maniere cu „scula-ti-s-ar tie pula” din inregistrari. n-am auzit nimic nou ieri. tin minte ca citeam si gazeta si bza in rastimpuri si tot timpul aveam senzatia aia de strambat din nas. unele texte erau sinistre, vezi purtatoarele de cuvant din cluj. si iar nu mi-a venit sa cred ca liviu man ala de ieri era acelasi cu presedintele care „aviza” astfel de texte.

dovada ca unul dintre acesti doi liviumani minte. in contrapondere, sper ca macar unul dintre ei e sincer.

