tata zice ca n-are legatura cu faptul ca e 13.

a inceput de dimineata: oringi va taie abonamentul pen’ca nu vi l-ati platit. zic in gand niste degete si ma uit pe chitanta: 9.02.2007. ora 9.20. sun la oringi. nu pot, ca ie blocat abonamentu. se razgandeste: totusi pot suna la clienti. si alflu: daca mi-am platit la CEC e mai nasol ca aia dau drumu la bani m tarziu. tre sa anunt io prin telefon ca mi-am platit factura. alo, oringi, sa nu imi tai abonamentu ca io mi-am platit, chiar daca tu nu verifici! asa mi-a zis voce-de-pisi, ca tre sa sun sa anunt ca am platit. sa confirm (io?!) plata facturii. no, domnie-ajuta, am confirmat. s-a reconectat. oringi am vrut, oringi n-am.

si acum adevaratul post. numai pentru cei care au avut rabdare. am trecut azidimineata pe langa un copil de vreo 6 ani care mi-a cerut ceva si s-a uitat rugator la mine si m-am dus mai departe din instinctul de a evita cersetorii. dupa care in cateva secunde mi-am derulat copilul in cap si mi-am dat seama ca avea ghiozdan in spate si era curatel. si m-am oprit. primul lucru rau. adica daca era cersetor mergeam m departe. si m-am uitat inapoi. un domn ii explica copilului cum sa ajunga undeva, asta intreba el rugator.

am venit pana in redactie rusinata de mine.

„vanity, my favourite sin”, mi-am zis. o sa-mi ramana in minte privirea copilului aluia pentru care eram prea desteapta/grabita/plina de mine. si merit asta. dupa care m-am certat la telefon cu fostul publisher. chestii de trust. si iar mi s-a parut ca de fapt, suntem fiecare in goana pentru propriul lui orgoliu. jumate de zi dupa curul presedintelui maghiarilor de pretutindeni, nervi, tigari. si in toate astea, cate un monstrulet mic si sinistru care abia asteapta sa iasa din cutie si sa te gadile.

vanity. sa am grija sa nu mi se urce la cap. sa am grija sa nu ma fure. in fiecare zi te bati cu tine, ceilalti sunt un fel de oglinda la lucrurile pentru care te chinui. ma duc seara acasa si-i spun: nu inteleg oamenii. si asa este. oamenii care nu se gandesc niciodata cine sunt azi imi depasesc puterea de intelegere. poate e tot un fel de vanitate si asta.

imi dau seama ca daca inca realizez lucrurile astea, a fost o zi frumoasa.

